Lördag...

Nu är de lördag, och det har varit en dag som jag har varit mkt trött ....
Moa väckte mig runt ca 07.30 , käkade lite frukost , sen var vi ute med jimmy medans han bytte däck , sen gick vi in och åt lite mer innan vi åkte emot Bergåkra =) För Moa skulle nämligen rida =) hiih .. Så när vi kom dit sadlade vi dom tre ponnysarna som skulle med upp till ridhuset , sen bar de av upp dit , ..
Moa red på anton ( en shettis ) Cecilia red på Cornetto ( en B-ponny ) Emilia & Olivia red på Matilda ( en shettis ) Sen bytte dom hästar med varandra också =) travade gjorde dom allihop , så duktiga =)
Sen hoppade jag upp på Cornetto en stund också , så red Moa bakom mig på Anton, Sen sist Cecilia på Matilda så red vi lite volter och snett igenom o.s.v. =) lekte av oss lite tilsammans med ponnysarna =) Sen red jag Matilda och då red vi också på led =) kändes rätt sjukt att rida shettis =) hhi .. Jag tycker att det är bra när barnen får leka tillsammans med hästarna , och typ leka följajonn o.s.v. för börjar man med hårdträning så tappar man oftast hästintresset när man är yngre.. och att leka med hästarna är mkt kul om man gör de på rätt sett =)
ajaa, när vi kom hem käkade vi lite nudlar , sen blev det vila en stund , sen har vi varit ute i t yp en timme =) och nu ska jag laga lite spagetti & köttfärssås =) Moa har bestämt vad vi ska äta , hihihiih =) Sen blir de nog att gå ut en stund ,, sen kolla lite på tv m. popcorn och dricka, sen blir de nog sova eftersom vi ska på barnensdag imorn =)

Ha de så bra så länge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0