Weho =)

Aja , nu är de tisdag, och jag är hemma idag. var hos karin i morse men sen tog jag 10.15 bussen hem . det åskar ute , :/ eller a det är jätte långt borta, men ska snart stänga av datan utifall de kommer hit snart. vem vet ? solregnar gör det iaf , ena stunden är de regn och andra äre sool . men men . Helgen har iaf varit toppen , blev en lugn helg som jag hade hoppats på .

Fredag: var hemma och tog det lugnt , var ute hos hästarna och hade de lite mys med dom . gick och la mig tidigt, eftersom att jag skulle stänga sommarhage på lördan..
Lördag: klev uoo 08.30 och sedan åkte jag och stängde hage, blev klar med lite mer än halva, men det snöade och var jätte kallt så vi åkte hem sedan, vi får ta de någon eftermiddag och stänga klart. :p när vi kom hem la jag mig i ett super varmt bad , sköööönt :p haha . sen sov jag någon timme, och sedan satt jag vi datan . runt 20.00 åt vi mat, och en halv timme senare åkte jag upp till det "andra" stallet och träffade gabb, torhild skulle ju föla eller a de var på G . vi satt hos hästarna till ca 22.30 sedan gick vi hem till gabb, (5 min från stallet) och hemma hos henne satt vi och kollade lite på tv, men runt 00.00 tiden gick vi tillbaks till stallet och vi blev varmt välkomna av två hästar som var på rymmen :p så vi hämtade grimmor och hämtade hästarna och ställde inte dom i boxarna . sedan gick vi till torhild och då hängde frambenen på fölet ut , så vi gick försiktigt in till henne , och tillslut fick vi hjälpa till att ta ut fölet, 01.05 på söndag morgonen var fölet fött :p det var jätte mysigt, sen så var vi kvar till ca 05.00 på morgonen sen gick vi hem till gabb och fikade lite, och sov i 2 timmar, sedan var de upp tilll stallet igen , sen var jag där till 17.00 :p mys som fan . :p 

              Fölet 1/2 dygn gammalt. :)                                                Mamma Torhild :)
image24      image25


              Red Larre idag också :p                            En häst som jag vill köpa.. 150 000 kr
image27     image28


Kommer bilder på mina egna älskade hästar också , men inte idag. men min kärlek till dom går inte att beskriva.
Ronaldo trot och Piast , dom underbaraste <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0