Helgen

Ja de är ju måndag idag, och gud så veckorna går fort, redan oktober.. jag tycker inte alls de var länge sen vi satt å spelade kort på altan och bara snackade , usch nu börjar de bli kallt också , och de sägs att de ska komma snö, men neej , inte nuuu .. för de är för varmt i backen så de blir ju för fan bara blask .. de kan vänta några veckor tilll så att snön ligger kvar sen.. för vinter vill jag ha , men inge jävla blask !

Helgen har iaf varit toppen , lite sliten bara men annars så..
Fredag; började med att jobba , senare på kvällen kom Fille & Frida hit, vi satt å snackade lite och bara tog de lugnt , sen kom Karro & Daniel en sväng , och vi satt och pratade , Daniel trollade för mig .. haha ! Sen gick Daniel och Karro hem och Frida å Fille tog nattbussen till arbrå och jag satte mig vid datorn , somnade väl runt en 03.00 någon gång !
Lördag; Klev upp runt 07.00 åkte till stallet, fixade klart allt där, sen jävlades de lite då eftersom  att de finns en häst i stallet som är helt cp i huvudet, så jag blev sen hem, kom väl hem runt 17.45 , och jag hade tänkt tagit 17.35 bussen till arbrå.. men de gick ju inte, så jag skyndade mig in i duschen och sen fick mamma skjussa mig till arbrå hem till Malin ( Elins syster) där vi gjorde oss i ordning lite, sen blev de bilåkning ner till bollnäs och in på tranan/marcoolio .. Roligt hade jag med trevligt sällskap .. =)
Sen blev de hemfärd och jag somnade väl runt en 03.30
Söndag; Klev upp vid 07.30-08.00 åkte upp till stallet och fixade hos hästarna , var och köpte havre o.s.v. =)
Sen blev de mys med kusinerna =) hiihih .. Senare åkte jag till stallet och skulle ta in lite hästar, och när de var klart så fick vi se en massa får på rymmen ;p haha ! så vi gick till killen som har fåren och då kom ha och hunden ut , så fick hunden jobba lite igår kväll då , i regnet å allt . åh gud vilken hund alltså .. fyfan vad duktig .. =)
Sen blev de hem , natta brudarna , sen la jag mig å kollade på Wallander, sen pratade jag med  mamma lite sen blev de kväller , somnade väl runt en 23.30 ..

Och idag är de måndag
och jag vaknade runt 06.15 utav att mamma skrek att min hund hade rymt , bara å klä på sig å ge sig ut i mörkret och leta hunden , men antagligen jagade hon något djur , men fick iaf tag i henne efter en stund, Sen vid 07.15 åkte jag till stallet och fixade klart allt där , mockade ur stallet o.s.v. oc nu sitter jag här , stoppade nyss i mig lite mat. nu blir de vila en stund , innan brudarna kommer hem och innan jag ska upp till stallet igen =)

puss /s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0