lilla titus och stora gomatic =)

Ja , dagen började kl 06.30

då jag klev upp , käkade lite frukost, sedan åkte jag upp till stallet, fodrade alla hästarna , och medans dom åt så bar jag lite hö ut till bilen , sedan tog jag de lugnt med ett glas coola , sedan började utsläppet och de tog lite tid som vanligt, men men , efter ett tag var dom alla ute, och då hade jag något så roligt kvar, mockningen , suuck !
men men efter ett tag var jag äntligen klar med alla boxarna , så jag böörjade halma i dom, óch gjorde i ordning mat inför kvällen. sedan packade jag ihop alla mina grejer, och som sista grej sopade jag hela stallet, sen fick jag äntligen hämta mitt hjärta ute i hagen, så jag spolade av benen på honom , och började sadla honom , och som vanligt när man har lite små bråttom så ska de jävlas, först så hade ajg glömt ridkläderna hemma , så jag fick rida i vanliga kläder, sen när jag fått dit träns å hela allt ihop, och skulle börja gå ut så ramlade helt plötsligt tungbandet ur munnen på honom, antagligen satte jag de för löst .. så dåvar de bara å vända å tränsa av, och swen på igen..
Tillslut kom vi ändå iväg, så vi red hemåt , och de gick super bra, lite nervös var han , och gick för de mesta och spände sig .. men tillslut kom vi hem, jag sadlade av, och ställede honom i boxen och gav honom lite hö, sen efter ett tag fick han gå ut i hagen och springa av sig lite.. de verkade han tycka va roligt, komma till en hage som inte är lerig liksom.. men den blir v'äl efter en dags utevistelse ..
Tog in honom runt 13.00 för morfar kom och hämtade upp mig 13.20 och då åkte vi och hämtade transport och fyllde den med halm och tog bort mellan väggen, sen ner på macken , tankade, köpte cigg och en koorv..
sen äntligen bar de av emot borlänge, efterlängtat ! åå tråkigt att ¨¨ka bil ;p hahaha ! men iallafall ifrån falun till borlänge övningskörde jag med hästfinkan på, och de gick bra, lite nervöst å köra i alla jävla rondeller och rödljus med transport , men de gick bra.. :) hiih .,. tillslut var vi framme på lilla titus uppfödning..
så vi hälsade och till slut gick vi in till den lilla krabaten, åååh gud så liten, åå så söt ..
jag höll allvarligt på att svimma , jag tror fan aldrig att jag sett en sån fruktansvärt gullig och liten häst någon gång i mitt liv..
lilla titus är ca 60 -65 cm i manken .. :p såå liten å så söt ..
vi skrev lite papper o.s.v. sen lämnade vi borlänge, och började färden hemåt ,.. stannade ngra gånger och kollade:p haha , fast lätt värt de , när de gäller mina underbara hästar..
När i äntligen ko hem, lastade jag ur titus, och gick med honom till stallet, han skrek lite åså, men lugnade sig snabbt när han träffade min stora häst, som genast slickade titus i pannen, så jävla gulligt :) hiihih.. och efter bara några minuter, högst 5 min , började han äta, och då lämnade jag dom i fred, och när jag kom senare för att släcka lyset och säga gonatt, så verkade de som att han funnits sig bra.
så jag stod och gosade ett tag , och sedan fick dom lite mat, och då släckte jag ..
så har min daag sett ut , lite lång, men ändå så underbar..
Imorn väntar något roligt, något som jag älskar , och det är första mötet, ute :) men jag tror nog att allt ska gå bra, eftersom de verkade inte vara några bekymmer mellan dom nu liksom , ska ha kamera med ... hahaha ,, så att jag kan knäppa några härliga bilder .
tänkte lägga upp någon bild på titus. Bilderna på Titus är ifrån hans förra hem, där han föddes.

Ha de bra, nu blir de film för mig innan de är dax att sova. .

Titus , i september..


Kommentarer
Postat av: Tessan

meeeen vilken sötnos:)

2009-11-28 @ 19:59:40
URL: http://tessan79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0