kväll ..

ja nu är de kväll , och jag är trött . . känns som om jag bara vill lägga mig i en varm säng och soova !
Dagen har varit lugn och tur är väl de, för jag börjar nämligen bli sjuk, jätte tjock i halsen och lite feber , hoppas de inte blir värre bara..
Började dagen iaf med att göra mig i ordning , sedan gå hem till mamma och ta ut hästarna, sen vidare till bussen .
när jag väl kom till bollnäs så tog jag 2an upp på heden och vidare till Karin, där var jag ca 1 timme sedan vidare ner på stan och tog tåget hem.. åt lite lunch och sedan bytte jag om till ridkläder, hur mysigt som helst , red först uppe på vallsta, och sedan ner runt piren och avslutade med en galopp i snön :p går lite trögt med galoppen , men man får tänka på att han nyss blivit ridhäst, eller ja han harvarit ridhäst i ca 3-4 månader och före de en starthäst.. men han förstår rätt fort att han får galoppera , och då gör han några glädjeskutt innan han drar iväg :D ååh så mysigt.. näe de var en skön ridtur, frös lite när man kom in i skuggan men i solen var de hur skönt som helst..
-10 grader och en stor sool ! toppen :)
sen fick han stå inne en stund och äta lite och torka , eftersom att han blev rätt svettig , men sedan fick han gå ut några timmar, dels så att jag fick mocka och göra klart i stallet , men sen fick han iaf gå in, så har vi gosat lite jag och hästarna :) Sen bytte jag om, gick upp och träffade karro en sväng , sen har jag pratat med faanny och sedan hem till mamma, och där fick jag i mig lite mat, och sen har jag spelat spel med ottilia och kollat lite på tv med bruden :) Men nu blir de nog en kopp te, innan jag ska gå ut oh släcka hos hästarna och sen vidare hem till hjärtat, och vänta på att han kommer hem :)

Näe nu får detta inlägg vara klart ;p haha !

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0