Vet inte vad jag ska säga , vet inte vad jag ska tro . . vet ingenting ..

Jesssica, jag vet inte vad jag ska tro, jag vet inte vad jag ska säga..
du säger att maja ljuger, men de vet jag inte om jag riktigt kan tro på .
för varför skulle maja ljuga om en sån här sak ? förstår inte riktigt  de?
sen läste jag på majas blogg vad du hade kommenterat, ..
att du varit nykter sedan barnen flyttade till dig , de tror jag verkligen inte på, eftersom att de
alltid finns så mycket cider burkar hos dig jämt, och droger, de kan jag inte säga något om ..
Men de här läre få ett slut , och du måste förstå att jag har väldigt svårt att tro dig när du under alla år försökt lura mig, och du vet att jag vet, precis vad du hållt på med och vad du gör nu !
så många år jag varit med er, (dig, ottilia och hilma) .. alla gånger jag cyklade och var barnvakt åt dig, och de ångrar jag idag, att jag var, för de var bara en hjälp till att du kunde dricka.. och jag saknar den "gamla Jessica" så fruktansvärt, hon var den bästa jag visste, och hon var en sån jävla bra mamma.. och de vet du själv också, jag älskade dig, och jag ville vara med dig jämt, ellerhur? Men den nya jessica tycker jag inte alls om..
För Jessica, du måste inse, att du är sjuk, och du måste ta till dig hjälp nu, jag vill att allt ska bli bra, men inget kan bli bra om du inte tar till dig hjälp och verkligen bestämmer dig för att du vill bli frisk..
kämpa för barnen ! jag vet att du älskar dina barn, alla 4a. men de spelar ingenroll förän du blivit frisk, för du kan inte ge dom den kärlek dom behöver så länge du fortsätter ditt missbruk.
Så många år , jag mått så dårligt, du kommer själv ihop vad ledsen jag var när du skulle in på behandling sist? allt kändes som mitt fel, och jag klarade inte av att se dig ledsen, så många gånger jag skyddat dig eller ja , ditt missbruk framför alla , men de går inte.. för de har verkligen inte löst något. och jag vill hjälpa dig , och jag har försökt hjälpa dig, men det går inte att hjälpa någon som inte vill, jag kan bara stötta dig. men så länge du inte vill kan jag inte göra något ..
Jag känner mig besviken, mycket besviken på dig.
Jag har i stort sett bott med dig, Ottilia & Hilma sedan dom föddes, jag har varit med längre än Maja, jag har varit med längre än alla andra. och jag vet Jessica, jag vet , du har de inte lätt, du mår inte bra. Men de hjälper verkligen inte med alkohol, och inte med droger heller. utan man måste söka hjälp, samtal , och försöka få ut all sorg och deppression på annat vis, ibland känner jag också att jag bara vill supa skallen av mig för att glömma allt , och ajg har försökt , men de går inge vidare, för visst de blir bra för en stund , men dagen efter , fyfan, man mår dårligt och man får bara en jävla massa ångest, och då vill man inge annat än att supa igen..
Men man måste bryta de där mönstret, för de blir ju inte bättre, och de borde väl du har märkt nu ? så många år som du hållt på nu ?
Åh , jag sitter här med tårarna nu , och jag bara ber, å ber att allt ska sluta och bli bra, jag vill inge hellre än att barnen ska få en bra uppväxt, och att dom ska känna sig trygg med sina föräldrar..
Vi måste faktiskt tänka på att dom har bara Jonas som pappa, eftersom att deras riktiga pappa inte vill ha med dom att göra, och Jessica , jag får deen känslan av att du heller inte riktigt vill, eftersom att du inte vill ha hjälp och du vill inte sluta ditt missbruk. för hade du velat till 100% så hade du sökt hjälp för länge sedan !

Jag har ingen lust att berätta hela historien här, om hur allt varit och om hela mitt liv. för jag tycker inte att alla har med de att göra, och är de någon som undrar så får dom prata med mig själv.

/sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har till viss del kanske rätt sara. Men en sak som är säker,det är att jag KNARKAR INTE. Visst e det helt klart fel att dricka en cider men,Jag tror inte att någon av barnen kan säga dig att de sett mig berusad sen dom kom hit,jag har inte varit det en endaste gång! Sen finns andra i min omgivning som dricker och så kommer det alltid att vara,för så ser samhället ut och det är en "legal"drog konstigt nog! Så är det,så sant som jorden e rund. Ha det gott! Kram

2009-10-09 @ 08:40:50
Postat av: Sara

Jessica , ja jag tycker de är jätte fel, för jag tror inte att du bara dricker en cider, men jag kan inte säga att du inte gör de, men jag tror faktsit inte de.. Men de har hänt mycket, och jag tycker inte att barnen verkar må bra, . och eftersom att du är missbrukare, för de försvinner ju inte.. så kanske du skulle ta avstånd från sånna som dricker mycket / tar droger. ? vad vet jag, de hade iallafall jag gjort speciellt om jag hade haft barn..

2009-10-12 @ 12:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0